2015. február 3., kedd

Lassíts


Kivagyok – rogytam le Luke mellé a padlóra. A lábaim tiltakoztak az ellen, hogy kinyújtsam őket, de mégis megtettem. Luke nagyot húzott a vizes palackjából. Savanyún az üres palackomra meredtem.
Ha nem iszom meg a próba első felén, akkor még maradt volna. És az a szomorú, hogy még a komolyabb izzadás előtt mind kipisiltem.
Luke meglökött a vállával. Kérdő pillantást vetettem rá.
Kérsz?
A félig teli – hú, optimista hangulatomban voltam – palackra néztem. Csak egy ici–picit haboztam. Elmartam, és kiittam a tartalmát.
Meg se kérdezted, hogy megihatod–e – méltatlankodott jogosan.
Luke–ra néztem, nem fogom bevallani, hogy jó okkal piszkál.
Azt hittem, hogy nem sajnálod tőlem – vontam meg a vállam.
Nem is, de azért a jó neveltség...
Csúnyán Luke–ra néztem.
Nehogy már Luke Hemmings papoljon a jó neveltségről.
Luke felvonta a szemöldökét.
Maradjunk abban, hogy igen is udvarias vagyok. Előre engedlek az ajtóba, mint ahogy az úriemberek teszik.
Megforgattam a szemem.
Persze, és szerintem a hölgyek nem tudják, hogy miért?
Luke beharapta az alsó ajkát, huncut mosoly terjedt szét az arcán.
Igen, Lucas rohadt udvarias, ha valakit udvariasság címszó alatt megbámulsz hátulról.
Én, nem... – morogta Luke, kissé elpirult nyakkal.
A hajába túrt és láttam, hogy gondban van. Csak egy kicsit húztam az agyát. A vállára csaptam.
Még jó, hogy nem! Általánosságban beszéltem. Nagyon kivételesnek tekintelek most.
Luke vigyorgott, de nem válaszolt semmit.
A terem már kiürült, és mennünk kellett volna, de nem akaródzott. Fáradt voltam és szomjas.
A barátnőd, hogy van? – doboltam a térdemen az üres palackkal. Semmi ritmikus ütem nem volt benne, így abba is hagytam. A csend azonban zavaró volt, újra a térdem püföltem a műanyaggal.
Luke lehunyt szemmel válaszolt.
És a tiéd?
Megvontam a vállam. Mivel nem láthatta hozzá tettem.
Te találkoztál ma vele.
Na, látod ez a válaszom nekem is.
De én nem láttam ma Mag–et.
Én sem – vágta rá lazán.
Amúgy mi a teljes neve? Meghan...?
Luke kinyitotta a szemét. Megfejthetetlen pillantással nézett rám. Nem akart válaszolni. Kiegyenesedett.
Maggie Mertwood, de ne hívd a teljes nevén – válaszolta megadóan.
Ismét a falnak vetette a hátát, az izzadt karjaink összeértek. Luke a karunkra nézett, de elfordított a fejét. Én sem tulajdonítottam nagy jelentőséget neki.
Hol találkoztál vele? – kíváncsiskodtam továbbra is.
Luke Hemmings pedig nem akarta kielégíteni a kíváncsiságom. Láttam rajta, hogy zavarják a kérdéseim. Az égért sem hagytam volna abba. Látszott, hogy Jenna mély hatást gyakorolt rám. Pofátlan vagyok, a végtelenségig.
Nem fogysz ki a kérdésekből? – nyögött fel fáradtan.

Miért nem az az emberek vágya, hogy két óra próba után az idegesítő párja kérdésekkel árassza el és olyanról faggassa, ami abszolút nem tartózik rá? Na ugy–e?

Nem – somolyogtam. – Oh, na, ne legyél ennyire magadnak való.
Megerősítésként meglöktem a térdemmel az övét. Luke megrázta a fejét.
– Miért érdekel annyira Mag? – tért ki a kérdés elől. Láttam, hogy miben sántikál. Hagytam, hogy elsodródjunk a témától.
Oldalra biccentettem a fejem.
Mert a lányok ilyen kíváncsiak. És örülök, hogy van barátnőd. Aranyos lánynak tűnt, még ha le is akarta szedni a fejem.
Luke nevetni kezdett.
Nem vagy népszerű a lányok körében Liv.
Hát ez van. Még jó, hogy a fiúkra bukom.
És az ártatlan beszélgetésből, flört lett. Amit nem akartunk abbahagyni. Ha nem csengett volna a telefonom, akkor a fent való tudja, hogy mi következett volna. Hálás voltam a jelért, hogy ideje leállni.
Igen? – kérdeztem, Jenna volt az.
Nem hívtál tegnap – vágta a fejemhez. Luke mindent jól hallott. Horkantott egyet. – Liv, én nem értek már semmit. Hol vagy?
Csúnyán Luke–ra néztem. Ártatlanul meredt rám.
Próba volt – válaszoltam, mert Jenna egyre dühösebb lett. – Holnap nem ér rá a suliban?
Nem! A próbának vége, Liv... Mi a fenét műveltek?
A nyakam elvörösödött. És nem tudtam válaszolni.
Jenna Fall, táncoltunk mi mást?! Ha nem ér rá, akkor találkozhatunk...
Jenna sóhajtott a vonal végén.
Nem tetszetek nekem Lucas és Olivia. Nagyon nem. – Jenna ezt mindkettőnknek címezte a hegyi beszédet, mivel tudta, hogy Luke hallgatózik.
Nem történik semmi, amit Liv nem akarna – szólalt meg pimaszul Luke. Csak olaj volt a tűzre. Jenna kocsisokat megszégyenítő módon káromkodni kezdett. Luke vállára csaptam, mire ismét a telefonomhoz hajolt. – Barátnőm van Jenna. Nem vagyok szemét.
Ez nem vicc Lucas...Mi? – kérdezte megrökönyödve.
Luke arcán jól látszott a megbántottság.
Mi bajotok azzal, hogy barátnőm van? – fakadt ki Luke. Nem jogosan. Fura volt elképzelni egy olyan lánnyal, aki olyan, mint Mag. Sőt akármilyen lánnyal, mint tartós kapcsolatban.
Lucas igenis szemét vagy. Liv, maradjunk annyiban, hogy holnap rendesen beszélgetünk, nem csak bájcsevegünk, világos?
Igen, anya – gúnyolódtam, mire Luke nevetni kezdett.
De utállak – sóhajtotta Jenna.



Nem kell kilencre otthon lenned? – vont kérdőre Ashton. Az iskola sötét parkolójában, Ash anyukájának a kocsijában ültünk. Válaszul megcsókoltam. Kezdett megártani, hogy csak hetente látom. Lassan átmásztam az ölébe, a csók pedig veszélyesen elmélyült. Ashton ujjai a tarkómnál pihentek. Ujjaimmal végig szántottam a haján, kicsit rántottam rajta. Sikerült kicsikarni belőle egy sóhajt. Nem akartam leállni. Ashton azonban másként látta. Finoman hátra tolt, a derekam a kormánynak nyomódott. Zihálva sepertem ki a hajam a szememből. Ashton mellkasa is fel–alá járt. Az ölére pillantott, majd megcsóválta a fejét. Láttam, hogy küzd azzal, hogy helyesen cselekedjen.
Én pedig nem akartam megkönnyíteni a dolgát. Visszacsusszantam az ölébe, nem törődve, hogy kényelmetlen lehet a helyzet.
Nem akarom, hogy ... – a szava elakadt, amikor ráengedtem a teljes súlyom. Közel hajoltam.
Mit nem akarsz? – suttogtam a fülébe.
Liv, lassíts – zihálta.
Miért? – kérdeztem ártatlan mosollyal az ajkamon. Ashton vállába mélyesztettem a körmöm. Utána nem igazán volt kedve beszélgetni.
Azonban, amikor a józan esze visszanyerte az uralmat leállt.
– Nem tudok eligazodni rajtad – morogta, és egyúttal visszatolt a helyemre. – Döntsd el, hogy mit akarsz Liv, mert nem fogom legközelebb vissza magam.
Beindította a motort, és kitolatott.
Duzzogva bekapcsoltam a biztonsági övem, a lábam pedig nemtörődöm módon a műszerfalra raktam, Ashton nem igazán szólt semmit. Az ülésbe süllyedtem, és kezdett elszállni az agyamról a köd. Az elsuhanó fákra összpontosítottam, mert nem igazán tudtam Ashtonra nézni szégyenkezés nélkül.
Ashton nem fordult be az utcánkba, hanem tovább hajtott. Megkockáztattam egy gyors pillantást Ashtonra.
Nyugalom. Nem meggyilkolni viszlek – jegyezte meg komoran.
Bien sûr – jegyeztem meg epésen.
Hajlandó lennél az angolra szorítkozni? Sajnálatos módon képzetlen vagyok. Tudod semmi egyetem, csak érettségi.
Megforgattam a szemem.
Semmi köze az egyikhez sem. Azt mondtam, hogy persze.
Ashton bevett egy kanyart. Lassan elhagytuk a kisváros ismerős részeit. Kissé aggodalom töltött el, hogy miért visz ki a városból, de befogtam a szám. Ashton zaklatottnak tűnt, pedig semmit sem követtem el. – Ha már ilyen szótár formádban vagy, akkor lenne két kérdésem is. Mit jelent a Je veux que Monopol, je veux le reste, és a  C'est fini, j'ai gagné?
Pár pillanatig csak pislogtam. Ashton megjegyezte őket. Még, ha nem is jól ejtette, tudtam, hogy mikor hangzottak el.
Vagy valami ilyesmi. Beírtam a Google fordítóba, de hülyeségeket írt. Szóval?A monopóliumossal kezd, az a régebbi.
Egy halk sóhaj kíséretében kiegyenesedtem.
Azt jelenti, hogy akarom a monopóliumot. A csók és a ...
Ash a szavamba vágott.
A szex monopóliumot. Igen, emlékszem.
A másik pedig: Én győztem, vége.
Ashton a gázba taposott és megelőzött egy autót. A világért sem idegesítettem volna, de úgy látszott, hogy menten felcsavarodunk a fára, ha ilyen tempóban vezet.
Lassítanál? 
Nem – válaszolt egyszerűen. Nem hittem a fülemnek. Mintha bosszantani akarna, még gyorsabban hajtott. Az agyam ellepték a szörnyű képek, és nem tudtam szabadulni tőlük. Remegtem, és rosszul voltam.
Lassíts a francba! – köptem a szavakat. – Ashton!
Talán a hangom, vagy az arcom kényszerítette jobb belátásra, de lassított, és lehúzódott az út szélére. Meg sem vártam, hogy leállítsa a motort, kipattintottam az övem és kiugrottam az autóból. Két lépés után a villanyoszlop tövébe hánytam. A szegényes ebédem, ami egy pirítósból és egy narancsléből állt, a betonon hevert. Ashton az autó mellett állt. A kézfejemmel megtöröltem a szám és rámeredtem.
Hogy van jogosítványod? Úgy vezetsz, mint egy holdkóros!
Ashton kissé megkönnyebbültnek nézett ki. Megvárta, amíg bekászálódom, majd megkerülte az autót és visszaült.
A beállt csend nem volt kellemesnek mondható. Ashton viselkedése zavart. Fogalmam sem volt, hogy mi a baja, és mennyire súlyos.
Ash az ablaknak dőlt, és a hajába túrt.
Felhívod anyukád?
Miről van szó? – kérdeztem óvatosan.
Mondd, hogy Jennánál alszol – folytatta gondterhelten. – A suli hiányzásod elintézem.
Próbáltam megemészteni a hallottakat. Hiányzás? Mi van?
Tessék? – nyögtem fel zavartan. – Ashton nem értek semmit...
Csináld már – reccsent rám.
Rohadtul nem tetszik a hangnemed, ne felejtsd el, hogy velem beszélsz. – Lehet, ha dühösnek tűntem, de mégis előhúztam a telefonom. Tárcsáztam anyut, és egy felszínes színjátékot előadva beadtam a szokásos mesét. A gyakorlat teszi a mestert. Még akkor sem jöttem zavarba, amikor megkérdezte, hogy a sulis cuccaimmal mi lesz.
Oh, minden nálam van. Nem, nem terveztem előre. Holnap laza nap lesz és ott hagytam a füzeteim. Igen, köszi. Szia!
Letettem a telefont és az ölembe ejtettem.
Remélem boldog vagy – morogtam.

2 megjegyzés:

  1. Lucas összezavar engem. Egyszerre édes és idegesítő az, hogy ilyen sokat van Livvel.
    Ashtonról nem is beszélve. Mi ütött belé?! :o
    Van egy olyan érzésem, hogy ennek valami "közös dolog" lesz a vége Liv és Ash között. c:

    Várom a kövi keddet! ❤

    VálaszTörlés

látogatások